+38 0800 30 11 22

Illustration

| Як змінився автобізнес в умовах війни.

Автор: Петро Метельський - Генеральний Директор "Автодім Атлант".

Безумовно, війна вплинула на всі сфери нашого життя. Як і кожному бізнесу, нам довелось вирішувати проблеми безпеки, логістики, електроенергії тощо. 
Цей рік став викликом, який змусив постійно бути в напрузі, приймати швидкі та правильні рішення, бути більш уважним до потреб і стану персоналу, а також їх родин.
Найпершим і дуже важливим було рішення ще до початку повномасштабного вторгнення. В понеділок, 21 лютого, напередодні 24 лютого, порадившись з досвідченим керівництвом нашої Служби безпеки, я вирішив зібрати всіх керівників і провести позапланову нараду з приводу того, які мають бути наші дії на випадок початку нової можливої ескалації з боку рф. 
Тоді ніхто, насправді, не думав і не вірив, що те, що ми побачили пізніше, взагалі можливе. Склали декілька варіантів розвитку подій. Проговорили дуже детально всі важливі речі: хто за що відповідає, хто що робить, як комунікуємо тощо. В той понеділок, коли ми збиралися, можна було побачити іронічні усмішки в деяких колег на обличчі, а дехто просто не сприйняв загрози всерйоз. 
Вже потім, по факту, саме ці рішення допомогли нам зберегти майно, підприємство і, без перебільшення, людські життя.

Про адаптацію бізнес-процесів

Як і кожному українському бізнесу, в першу чергу нам довелось переналаштовувати всі бізнес-процеси на підприємстві. Спочатку, в перші дні війни, коли бойові дії були в безпосередній близькості до Києва, якийсь час наші підприємства були закриті. Ми не працювали, з очевидних причин.

Багато працівників виїхали з міста та евакуювали свої сім'ї. В автоцентрах залишились тоді лише охоронці нашої Служби безпеки, яким я щиро вдячний за їх мужність, стійкість та лояльність до компанії.

Треба віддати належне й часам пандемії, через яку бізнес-процеси майже всієї компанії були налаштовані на віддалену роботу. Це допомогло нам швидко повернусь до роботи онлайн і з початком війни.

Потім поступово, крок за кроком, наші співробітники почали повертатися до України та Києва. Далі ми відновили повноцінну роботу сервісу в скороченому режимі, а згодом стали додавати людей і розширювати графік роботи до звичайного. Ще пізніше ми почали відновлювати роботу відділів продажу автомобілів.

Так, маленькими кроками, ми повернули обидва київські підприємства до життя.

Illustration

Про зміни потреб клієнтів за останній рік

Війна не могла не вплинути й на потреби клієнтів.

По-перше, в них змінилися пріоритети. До війни клієнти основну увагу приділяли комплектації автомобіля, технічним характеристикам, інтер'єру салону, кольору, додатковому обладнанню тощо. Зараз клієнтів переважно цікавить наявність авто, якщо говорити про продажі, а також мобільність, якщо говорити про сервіс.

По-друге, люди не готові зараз залишати авто на довгий термін на СТО. Тому суттєво зменшилась кількість "великих" довготривалих ремонтів.

По-третє, після початку війни з'явилися свої особливості і нюанси роботи з фінансовими послугами та страховими компаніями. Крім того, ми бачимо і таке явище серед клієнтів, як "downgrading": ті клієнти, що раніше замовляли Touareg, зараз замовляють Tiguan, а ті, які раніше цікавилися Tiguan, зараз цікавляться T-Rock і так далі.

Маркетинг після 24 лютого

Окремо хочу зупинитись і на напрямку маркетингу. Якщо в перші місяці не було й мови про рекламні кампанії, то згодом маркетинг став більш простим, "конкретним" та практичним у порівнянні з попередніми роками. 
Об'єктивно, в усіх суттєво зменшились бюджети на рекламу. Ми ж оптимізували всі наші маркетингові активності та, відповідно, витрати. 
Повністю відмовлятися від реклами ми не стали, адже це один з основних інструментів комунікації з клієнтами. Разом з тим, готуємося до відновлення повноцінної роботи після нашої Перемоги та націлені на подальший розвиток.                                                           

Про автофінансування

Очевидно, що фінансування придбання автомобілів теж зазнало змін. Більшість фінансових установ поступово відновили свою роботу з 2022 року, тож зараз вже «Автодім Атлант» маємо можливість, навіть в період воєнного стану, надавати для своїх клієнтів послугу автофінансування від перевірених партнерів. Але так було не відразу.
Початком відновлення ринку автофінансування під час цієї війни можна вважати квітень минулого року. Автомобілі у той час були дуже важливі: для українських сімей та компаній, перш за все, в якості засобу мобільності в умовах постійної небезпеки. Розраховувати відразу на найкращі умови довоєнного часу, звісно, не мало сенсу, адже в країні панувала атмосфера невизначеності, в тому числі і у фінансовій сфері. Ставки та кредитні програми почали покращуватися з поверненням Києва до відносно «робочого стану» та відновлення роботи багатьох підприємств столиці наприкінці квітня – початку травня. 
Ситуація та умови змінилися з червня 2022 року, коли в Україні було підвищено облікову ставку НБУ з 10 відразу до 25%. Безумовно, це стимулювало банки впродовж третього кварталу минулого року підняти ставки і за кредитами як для фізичних осіб, так і для бізнесу.
Не зважаючи на це, сьогодні автодилери мають досить цікаві умови від кількох великих банків Україні, які пропонують фінансування фізичним особам з першим внеском від 20-30%, строком до 5-7 років та з програмами, які пропонують безвідсоткове кредитування на короткі терміни до 1 року. Відсоткова сітка залежить від розміру першого внеску та від терміну фінансування.
Для юридичних осіб також є привабливі програми. Так, при наявності 70% коштів за нове авто у клієнта, компанія може оформити кредитування потрібного залишку з безвідсотковою ставкою на один рік. 
У фінансовому лізингу подібних програм у гривні, на жаль, немає. Мінімальні умови: аванс – від 60% зі ставкою на рік – 15,3%. Строки фінансування зменшились до 3-5 років для програм у гривні та валюті. Автоцентри “Автодім Атлант”, як офіційні дилери Volkswagen, проводять регулярний моніторинг ринку фінансування. Тому ви завжди можете розраховувати на професійну допомогу у виборі найкращих пропозицій та фінансуванні від банків та лізингових компаній.

Illustration

Думаю, жахливі події останнього року ще раз показали всім нам, що треба завжди залишатися професіоналом своєї справи, бути водночас оптимістом та реалістом, завжди готуватись до гіршого сценарію і сподіватись на кращий.

Окрема шана всім Героям Збройних Сил, завдяки яким український бізнес може підтримувати економіку нашої неймовірної країни вільних людей.

Петро Метельський,
Генеральний Директор “Автодім Атлант.