Thank you!
We will contact you shortly.
| Як змінився автобізнес в умовах війни.
Автор: Петро Метельський - Генеральний Директор "Автодім Атлант".
Безумовно, війна вплинула на всі сфери нашого життя. Як і кожному бізнесу, нам довелось вирішувати проблеми безпеки, логістики, електроенергії тощо.
Цей рік став викликом, який змусив постійно бути в напрузі, приймати швидкі та правильні рішення, бути більш уважним до потреб і стану персоналу, а також їх родин.
Найпершим і дуже важливим було рішення ще до початку повномасштабного вторгнення. В понеділок, 21 лютого, напередодні 24 лютого, порадившись з досвідченим керівництвом нашої Служби безпеки, я вирішив зібрати всіх керівників і провести позапланову нараду з приводу того, які мають бути наші дії на випадок початку нової можливої ескалації з боку рф.
Тоді ніхто, насправді, не думав і не вірив, що те, що ми побачили пізніше, взагалі можливе. Склали декілька варіантів розвитку подій. Проговорили дуже детально всі важливі речі: хто за що відповідає, хто що робить, як комунікуємо тощо. В той понеділок, коли ми збиралися, можна було побачити іронічні усмішки в деяких колег на обличчі, а дехто просто не сприйняв загрози всерйоз.
Вже потім, по факту, саме ці рішення допомогли нам зберегти майно, підприємство і, без перебільшення, людські життя.
Про адаптацію бізнес-процесів
Як і кожному українському бізнесу, в першу чергу нам довелось переналаштовувати всі бізнес-процеси на підприємстві. Спочатку, в перші дні війни, коли бойові дії були в безпосередній близькості до Києва, якийсь час наші підприємства були закриті. Ми не працювали, з очевидних причин.
Багато працівників виїхали з міста та евакуювали свої сім'ї. В автоцентрах залишились тоді лише охоронці нашої Служби безпеки, яким я щиро вдячний за їх мужність, стійкість та лояльність до компанії.
Треба віддати належне й часам пандемії, через яку бізнес-процеси майже всієї компанії були налаштовані на віддалену роботу. Це допомогло нам швидко повернусь до роботи онлайн і з початком війни.
Потім поступово, крок за кроком, наші співробітники почали повертатися до України та Києва. Далі ми відновили повноцінну роботу сервісу в скороченому режимі, а згодом стали додавати людей і розширювати графік роботи до звичайного. Ще пізніше ми почали відновлювати роботу відділів продажу автомобілів.
Так, маленькими кроками, ми повернули обидва київські підприємства до життя.
Про зміни потреб клієнтів за останній рік
Війна не могла не вплинути й на потреби клієнтів.
По-перше, в них змінилися пріоритети. До війни клієнти основну увагу приділяли комплектації автомобіля, технічним характеристикам, інтер'єру салону, кольору, додатковому обладнанню тощо. Зараз клієнтів переважно цікавить наявність авто, якщо говорити про продажі, а також мобільність, якщо говорити про сервіс.
По-друге, люди не готові зараз залишати авто на довгий термін на СТО. Тому суттєво зменшилась кількість "великих" довготривалих ремонтів.
По-третє, після початку війни з'явилися свої особливості і нюанси роботи з фінансовими послугами та страховими компаніями. Крім того, ми бачимо і таке явище серед клієнтів, як "downgrading": ті клієнти, що раніше замовляли Touareg, зараз замовляють Tiguan, а ті, які раніше цікавилися Tiguan, зараз цікавляться T-Rock і так далі.